Kyllä mä olen sukkiakin neulonut, vaikka suurimmaksi osaksi aikaa olen paneutunut Sytyck-haasteeseen. Tänään päättelin ruskeat naisten sukat ja kirjavat valmistui jo joku aika sitten.

Ruskeiden mallin löysin Novita 2009 talvi numerosta. Tosin näissä sukissa kävi silleen, että neuloin ne melkein valmiiksi, ennen kuin huomasin, että mallineuleessa olikin yksi kerros vähemmän noiden reikäkerrosten välissä. Elikä mun kuvioni on nyt hieman korkeampi mitä ohjeessa. Nämä on naisten sukat koko 39/40 ja Seitsemän veljestä langasta neulotut. Nämä jouluna joku löytää pehmosesta paketistaan :)

Sitten toiset sukat, ihan perusmallia, Seitsemän veljestä Punatulkku (kun oli niin ihanat sävyt siinä). Naisten koko 38/39. Näissä sukissa on sitten muuten elämäni ensimmäistä kertaa neulotut tiimalasikantapäät. Olen pitänyt sitä ihan hirveän hankalana juttuna, mutta nyt löysin ohjeen, jonka minäkin ymmärsin (tais olla Ullan sivuilla).  Olen ihan tyytyväinen kantapäihin, tuli musta tosi siistit ja onhan nämä huomattavasti joutuisammat neuloa kuin vahvistetut.

Sitten vielä vinkkinä, etenkin lapsiperheisiin, kun pitää aina välillä saada ruoka näyttämään uudelta ja hauskalta (ainakin meillä se maistuu paremmin, kun on jotain uutta olevinaan). Ihan jauhelihakeittoa, mutta jauhelihasta pyörittelin pieniä lihapullia keiton joukkoon kypsymään. Jauhelihaan laitoin hieman pippuria ja suolaa, kannattaa vähän maustaa sitä jauhelihaa ensin jollain omilla lempimausteilla. Muuta ei tarvita, pienet lihapullat pysyy koossa ja kypsyy keittämisen aikana... kunhan ei sekoittele mitään hirmu lujaa.